Zostroj si dokonalý plán na chudnutie

Aj keď sa nám z času na čas môže zdať, že schudnúť je skôr mysteriózny proces, nie je to tak. Pri chudnutí ide hlavne o spálenie väčšieho množstva kalórií ako prijmeme. Avšak, keby to bolo také jednoduché, nikto z nás by netrpel nadváhou, alebo sa mýlim?

Chudnutie môže pre nás znamenať mučivý proces, ak si myslíme, že je potrebné držať rýchle diéty, aby sme schudli, brať tabletky na chudnutie, riadiť sa drastickými radami iných alebo sa mučiť 2 hodiny denne na nejakom reklamou propagovanom stroji, ktorý spaľuje kalórie rýchlejšie ako iné.

Avšak, ak chceš schudnúť bezpečne, zdravo a natrvalo, existuje len jediné riešenie: Každý deň urob malé zmeny v Tvojom jedálničku a postupne sa hýb každý nový deň o niekoľko minút viac ako predchádzajúci deň. Sústreď sa na pomalé a trvalé výsledky a nie na rýchle a krátkodobé.

Prvým odporúčaním je vypiť denne dostatok vody. Voda má množstvo priaznivých účinkov pri chudnutí. Znižuje apetít, hladinu cholesterolu, zlepšuje trávenie a funkciu pečene. Už po jednom dni pitia dostatočného množstva vody odpúcha tvár a brucho, prestáva bolieť hlava a mizne ospalosť.

Okrem toho voda prečisťuje organizmus a zrýchľuje spaľovanie. Ak si žena a vážiš okolo 59 kg, potom sa dá očakávať, že pri ôsmich pohároch vody denne počas držania adekvátnej diéty sa Ti podarí chudnúť rýchlejšie.

Ako sme však spomenuli vyššie, samotné pitie vody na chudnutie stačiť nebude. Potrebné je aj postupne upravovať jedálniček podľa istých pravidiel zdravej výživy, ale aj podľa nášho gusta, aby sme sa novým spôsobom dokázali stravovať čo možno najdlhšie. Ak  chceme skutočne schudnúť, mali by sme sa riadiť týmito overenými radami:

1. Jesť viac menších porcií denne. Možno Ti pomôže nasledovný príklad: Nalož si na tanier takú veľkú porciu, akú zvykneš ráno zjesť. Teraz si ju rozdeľ na dve polovice. Jednu zjedz na raňajky a druhú na desiatu. To isté urob s obedom – jednu polovicu zjedz a druhú si odlož na večeru. Olovrant si taktiež rozdeľ na polovicu. Jednu zjedz hneď a druhú si nechaj ako druhú večeru. Jedenie formou malých porcií každé 2 – 3 hodiny ma viacero výhod: zrýchli sa Ti metabolizmus, stiahne žalúdok, nebudeš trpieť hladom ani pocitom, že nemôžeš jesť, upraví sa Ti trávenie, zmizne nadúvanie a Tvoje telo nebude ukladať nič do zásob.

2. Jesť stále v rovnaký čas. Keď chceš pochopiť hlavné princípy chudnutia, je dôležité, aby si každý deň jedol približne v rovnaký čas. Je dôležité, aby si nič nenechal na náhodu a jedlo si dôkladne naplánoval. Spočiatku si môžeš založiť denník, do ktorého budeš zapisovať, čo a kedy budeš nasledujúci deň jesť. Zároveň si poznač, či sa Ti plán podarilo splniť a ak nie, prečo nie a čo sa s tým dá urobiť (zmeniť čas, miesto alebo jedlo). Po čase si na nový systém zvykneš do takej miery, že nad jedlom prestaneš počas dňa rozmýšľať a automaticky pocítiš mierny hlad tesne pred hodinou jedenia.

3. Výber zdravých potravín:

– probiotické produkty a sójové produkty – vedci na Univerzite Copenhague v Dánsku realizovali systematický výskum so skupinou chudnúcich ľudí a dospeli k záveru, že vyšší príjem kalcia v strave zvyšuje vylučovanie tuku z tela a zohráva významnú úlohu pri prevencii obezity a nadváhy. Výsledky boli publikované v „Obesity Reviews“.

– ovocie, zelenina a cereálne produkty s vysokým obsahom vlákniny – každý celozrnný výrobok, ktorý si kúpiš, by mal obsahovať aspoň 4 g vlákniny na 100 g produktu. Ak prijmeš dostatočné množstvo vlákniny (odporúčané denné množstvo je 20 až 30 g vlákniny) nebudeš cítiť hlad a bude sa Ti dariť jesť menej, neprijmeš takmer žiadne kalórie, ale budeš výkonnejší po dlhý čas.

– zelený čaj – štúdie ukázali, že ak piješ 3 až 5 šálok zeleného čaju denne môžeš spáliť o 30 až 40% tuku viac ako v bežný deň, kedy tento čaj nepiješ.

– korenie – do každého jedla pridaj trochu pikantného korenia, čili, červenej papriky, cesnaku alebo pikantnej horčice. Bolo vedecky dokázané, že pikantné koreniny zvyšujú spaľovanie tukov o 8 až 20% počas 3 hodín nasledujúcich po pikantnom jedle a znižujú apetít.

Na záver azda možno len dodať: Buď pevný vo svojich nových zásadách a drž sa svojich cieľov. Tipy spomenuté vyššie Ti s istotou prinesú požadované výsledky straty váhy. Dôležité je hlavne Tvoje rozhodnutie zmeniť svoj život.


Komentáre

31/07/2017 21:07
Jana

Probiotiká sa pri chudnutí naozaj osvedčili. Probiotiká ovplyvňujú črevnú mikroflóru. Žijú v našich črevách prichytené na ich sliznici. Tým, že žijú, menia zároveň stav v našich črevách. Zvyšujú kyslosť prostredia v čreve, čím vytvárajú prostredie, v ktorom sa “nepáči” niektorým patogénom. Probiotické kultúry teda vytvárajú prirodzenou cestou antibakteriálne látky. Tým likvidujú rôzne škodlivé baktérie, napríklad hnilobné.

Pridať komentár