Chudnutie podľa veku - pre mladé ženy a študentky

Študuješ alebo pracuješ? Si mladá aktívna žena, ktorá prevažný čas trávi mimo domu svojich rodičov? Dalo by sa povedať, že situácia je priam ideálna, pretože konečne si si začala vychutnávať slobodu plnými dúškami. Avšak je tu jeden problém, ktorý Ťa vie celkom potrápiť. Časom si si všimla, že máš odrazu pár kíl navyše a zhodiť ich nejde tak ľahko.

Netráp sa. Veľa z nás si prešlo internátnym životom a osamostatňovaním sa a preto Ti v dnešnom článku prinášam najpravdepodobnejšie dôvody, pre ktoré  Tvoja váha stúpa a tipy, ako rázne zasiahnuť a získať späť svoju pôvodnú figúru.

Prvým pravdepodobným dôvodom, prečo sa cítiš čoraz nepohodlnejšie vo svojich obľúbených nohaviciach je, že si s priateľmi rada zájdeš na pizzu a na karamelovú kávu alebo horúcu čokoládu. Problémom týchto jedál je, že majú vysokú energetickú hodnotu a sú plné tuku a cukru. Ak k tomu pridáš ešte aj pohár vínamartiny alebo vodku s redbullom, energetická hodnota sa ľahko znásobí.

Druhým najčastejším dôvodom rastu Tvojej váhy je, že si nevaríš. Ak Ti chýba varená strava, nesnaž sa ju nahrádzať stravovaním v reštauráciách. Tie síce varia veľmi chutne, no často ponúkajú väčšiu porciu, ako Tvoje telo v skutočnosti potrebuje a častokrát zješ všetko, čo tanier ponúka len z ľútosti k peniazom alebo od chuti. Ak máš možnosť, využívaj služby jedální, v ktorých môžeš nielen ušetriť, ale máš aj istotu, že sa nepreješ. Jedálne predsa musia variť čo najekonomickejšie, tak prečo by Ti dávali na tanier nezvládnuteľnú porciu?

Tretím najčastejším dôvodom býva, že nemáš dostatok peňazí alebo sa snažíš ušetriť. Výsledkom je potom, že si kupuješ menej čerstvého ovocia a zeleniny. Ovocie však obsahuje prírodný cukor, ktorý by tlmil Tvoju chuť na sladké a zelenina zasa obsahuje vlákninu, ktorá by Ti navodila pocit sýtosti po dlhší čas.

Tak čo teda robiť, aby si sa vrátila k svojej pôvodnej váhe?

V prvom rade, ak sa nedokážeš úplne zrieknuť všetkých tých dobrôt s priateľmi, pokús sa jesť pizzu a iné pochúťky iba raz týždenneHranolky nahraď zeleninovým šalátom a namiesto koly si daj radšej obyčajnú minerálnu vodu. Ak sa rada stravuješ v reštauráciách, daj prednosť talianskej, gréckej či španielskej kuchyni. Na prípravu jedál využívajú v hojnom množstve olivový olej, ryby a zeleninu. Ich jedlá sú predsa len o čosi zdravšie. Čo sa týka alkoholu, snaž sa ho konzumovať iba pri príležitostiach, keď ideš von s priateľmi, maximálne 2 – 3 poháre vína do týždňa.

Vyváž si stravovací plán. Na raňajky dodaj svojmu telu potrebnú dávku vápnikavlákniny a vitamínov, napr. v podobe nízkotučného alebo sójového mlieka s celozrnnými kornflexami a porciou ovocia. Obeduj vždy teplé jedlo a aspoň každý druhý deň si dopraj teplú večeru. Snaž sa obmedziť chlieb a prázdne kalórie v podobe rôznych sladkostí a sladených vôd. Ak Ťa počas dňa prepadne hlad, ovocie, jogurt alebo celozrnná tyčinka sú ideálnym riešením desiaty alebo olovrantu.

Pokiaľ ide o ovocie a zeleninu, nakupuj vždy sezónne potraviny, ktoré sú oveľa lacnejšie. Pokiaľ ide o hotové jedlá, vyhýbaj sa tým, ktorých množstvo tuku presahuje 5% hmotnosti. Nízkotučné potraviny majú zvyčajne podiel tuku okolo 1%.


Pridať komentár